Blogger Backgrounds

Saturday, November 26, 2011

Hijrah

Assalamualaikum....

Salam Awal Muharram buat semua...banyak pengertian bila kita menyambut tahun baru Islam ni...Penghijrahan yang diharapkan oleh setiap manusia...banyak konsep hijrah ni..hijrah dalam membentuk peribadi yang lebih baik itu pun termasuk dalam penghijrahan...



Rasanya pada tahun baru Islam ni la yang patut kita semua tanamkan azam...bukan pada tahun baru kalender inggeris....hmm saya sebelum menyambut tahun baru lagi saya sudah cuba berubah...kadang-kadang keadaan sekeliling juga akan mempengaruhi perubahan kita...tahu apa yang saya ubah???

saya cuma berubah cara penampilan jer...dulu saya akan mengenakan solekan apabila keluar...tapi sekarang saya hanya menjaga adab saya apabila keluar dikhalayak ramai...berhias secara berlebihan berdosa...bukan la sampai selekeh bila keluar...saya hanya memakai eyeliner (celak), blusher (pemerah pipi) yang agak nipis dan lipstick (gincu bibir) yang ala2 jer kat bibir...lebih selesa begitu....

dari dulu lagi saya menjaga cara berpakaian...baju walaupun lengan panjang, apabila menampakkan susuk tubuh saya yang macam lidi kelapa ni tetap saya tutup dengan baju sejuk...walaupun keadaan panas terik...sampai ada yang bertanya "tak panas ke pakai berlapis-lapis ni"...jawapan nya panas memang panas tapi panas lagi api neraka...

saya harap Allah sentiasa melindungi saya dari pandangan mata manusia...biarlah saya tidak mendapat perhatian dari diri saya di jamah mata manusia-manusia....saya suke sangat tengok gambar di bawah ni....saya dah belajar pakai jubah...tapi saya ada masalah untuk mencari saiz jubah yang sesuai ngan badan saya ni...ingat saya nak beli lagi...walaupun jubah ini harga lebih mahal tapi ntah la saya suke pakai...sejuk....



saya berharap kita semua menuju kearah penghijrahan ke arah kebaikan dan sentiasa di redhai Allah...Amin Amin Ya Rabb...


>_<

No comments:

Post a Comment