Blogger Backgrounds

Monday, November 21, 2011

3 rasa

Assalamualaikum...

Syukur pada Allah sbb masih diberi peluang dan daya untuk berpijak di bumiNYA....

Pada dasarnya manusia itu punya hati yg kadang kala mudah tersentuh...begitu juga diri saya...saya sedar walaupun kehadiran sy tidak di hargai sekali pun di kalangan semua...saya dah cukup bersyukur...mmang kadang kala hati sy bagai dihiris-hiris...tapi saya selalu berkata Ya Allah apa pun yg saya lalui sekarang mahupun saya terluka sgt bersihkan hati saya...didiklah hati sy menghadapi dan melayan mereka dengan hati yg suci...jgn Engkau biarkan sebesar kuman pun rasa dendam dan kecewa...

sy memang tak punya siapa-siapa untuk berkongsi rasa...sy tiada kawan...tiada yang menyayangi sy dan menerima kelemahan dan kekurangan diri sy...cuma sy ada kucing-kucing tempat sy mengalirkan airmata...Allah hanya berikan sy binatang sbagai penguat semangat sy...bila binatang yg selama ini tempat sy menumpang kasih di sumpah hati sy bagai kaca yg berderai...hanya satu pinta sy semoga Allah jdikan binatang ni tidak menyusahkan sapa-sapa...harap sgt binatang ini dapat berdikari...tadi sy dapat lihat smua kucing sy hanya lihat jer orang mkn...yg si kecil itu duduk di tepi pintu terdiam...macam dia mengerti hati sy cukup berduka...hati sy bersedih...

satu yang sy paling bimbangkan kesihatan sy selalu terganggu...kalau sy tiada bagaimana nanti...Ya Allah berilah aku kesihatan supaya aku mampu menjaga binatang ini dgn sempurna...

sy tak terkilan dgn sikap manusia yg mengenali sy...mereka tak perdulikan sy...biarpun sy hanya di jadikan tempat apabila mereka perlukan sy mereka cari...apabila tidak perlukan sy mereka menganggap sy tidak wujud...yang penting pada mula sy menerima kehadiran mereka dulu dgn penuh rasa keikhlasan danrasa hormat...sy hanya mengharap sy dapat menumpang kasih dan belas ehsan Allah S.W.T...kuatkan semangat sy lalui ujian ini Allah...


Dari hati:: tabahlah wahai hati

No comments:

Post a Comment