Blogger Backgrounds

Sunday, September 18, 2011

edisi menghijaukan bumi anda

Assalamualaikum....

Masih ada kerajinan dan masa lapang untuk saya menulis entry terbaru saya...bukan apa sejak kebelakangan ini saya rasakan kehidupan saya cepat sangat berlalu...mungkin banyak masa saya habiskan dengan aktiviti menghijaukan bumi...hehe saya mmang dah kurang berfacebook dan juga kurang ambik tahu dan campur hal orang...bukan apa pengajaran dah macam mengajar saya bermain tanah lagi baik dari bergaul dengan orang...

bukan la pulak saya jadi seorang yang sombong...tapi lebih baik hati saya kaku dan beku...okey berbalik pada entry saya ni iaitu saya kagum sangat dengan segelintir orang-orang muda yang berbangsa melayu mempunyai degree ni bukan hanya duduk memeluk degree semata-mata tanpa melakukan sesuatu...yang paling saya kagum mereka tak memilih untuk pegang pen tapi memilih untuk pegang tanah dan bercomot semata-mata mereka mempraktikkan ilmu yang di perolehi...

tabik la ngan orang macam ni...sebabkan mereka ni la dah jadi ramai warga-warga tua memilih untuk menghijaukan bumi di waktu pagi dan petang dari g perpoco-poco yang bergoyang tanpa mendapat faedah...opsssst sorry la pada yang minat poco-poco ni...saya siyes TAK SUKE aktiviti goyang-goyang macam tu....

yang paling best mereka ni menghasilkan baja dari sumber herba...saya jadi pembeli setia la pulak...sebab saya rasa berkesan baja macam tu...kurang bahan kimia...saya setakat suke-suke jer...takde la saya buat secara besar-besaran...setakat hobi di masa terluang...dari mengadap FB, apa kata kita menghijaukan bumi...

okey la entry saya untuk kali ini berakhir di sini...insyaAllah kalau saya masih diberi kesihatan dan peluang adalah entry akan datang saya...

Assalamualaikum....

Dari hati:: berbudi pada tanah pasti akan ada hasilnya...

No comments:

Post a Comment