Blogger Backgrounds

Sunday, September 25, 2011

Apa itu tekanan

Assalamualaikum....

sekali  lagi penulisan saya yang agak sengel....tajuk entry saya iaitu APA ITU TEKANAN...tekanan itu stress ...tekanan itu  الضغط ...tekanan itu la presión ...tekanan itu அழுத்தம் ....tekanan itu ความดัน ....


okey kembali pada tajuk entry saya tadi....tekanan ni datang dari macam-macam cara...malas saya nak ulas satu-satu...yang saya nak cerita adalah macam mana kita nak cari ketenangan apabila sudah tertekan..ada yang suke cari ketenangan dengan pergi memancing...bukan pancing awek tapi pancing ikan...siapa-siapa yang suke aktiviti memancing ni bagus..mengajar kita erti kesabaran...hoho cakap pasal memancing saya ni jaguh memancing ikan puyu tau<<<cerita sambil dengan lagak berlagekkkkk>>>>






ada yang lebih suke tengok pemandangan...bila tengok permandangan kita akan rasa keagungan Allah...terasa diri ini terlalu kerdil....saya suke tengok awan dan waktu senja...tenang rasa macam nak capai-capai jer....







ada yang tenang bila bermain dengan kucing...ada kajian yang menyatakan bila kita usap bulu kucing akan hilang tekanan...cara ini pun saya suka.....:)








walau apa pun caranya yang penting kita buat aktiviti yang sihat bila kita menangani tekanan....dan cara yang paling baik berserah pada Allah....okey la malas nak cerita banyak-banyak...makin tertekan...


Dari hati:: mood tertekan...malas malas malas

No comments:

Post a Comment