Blogger Backgrounds

Saturday, August 13, 2011

kehilangan demi kehilangan

Assalamualaikum....

Hari ke 14 kita berpuasa...semoga segala amalan kita pada bulan ramadhan ini di berkati Allah....semakin hari saya semakin malas nak menulis entry...tak tahu la kenapa...tapi lately macam-macam perkara yang berlaku dalam kehidupan saya...adakah tahun ini tahun yang tidak mengembirakan...atau tahun ini adalah tahun ujian buat saya...semuanya saya tak tahu...segalanya adalah perancangan Allah....

Adakah kita perlu rasa kehilangan baru kita dapat perolehi kebahagian...?? atau pun kita perlu rasa kehilangan baru kita temui sesuatu yang baik buat kita?? atau pun kita perlu kehilangan dulu baru kita mendapat apa yang kita mahu.???.atau pun kita perlu kehilangan dulu baru kita menghargai apa yang kita ada???.pengorbanan demi pengorbanan...kehilangan demi kehilangan...

tapi apa pula kena mengena kehilangan rambut saya yang mendadak sejak kebelakangan ini...adakah kerana saya perlu rasa kehilangan rambut dulu baru tumbuh rambut yang lebat....hahahaha...sengal betul fikiran ni.....saya mmang tak suka betul ubat yang boleh memberi kesan yang teruk pada diri saya...sampai bila saya perlu kehilangan rambut-rambut saya...ubat oh ubat...ubat apa yang doc bagi sampai rambut gugur dan kepala asek pening aje...bila sujud untuk solat pening belah kanan...tapi saya ttap nak solat tarawih jugak...ini la peluang saya...mana tahu umur tak panjang tahun depan saya sudah tidak bertemu lagi dengan ramadhan...

saya tak tahulah tahun ini impian saya macam tak tercapai aje...time- time bulan ramadhan ni pulak la badan asek sakit...rasa-rasa macam tak tercapai aje...tak mengapalah rasanya tak dapat la rasa nikmat tu pada bulan mulia ni...mungkin bukan rezeki saya...saya redha dan terus redha...kita mmang mampu merancang...tetapi hanya Allah yang tentukan....

bualan ramadhan ni banyak sangat ujian buat saya...ujian untuk buat saya sabar dan terus sabar...memendam apa yang saya rasa kat dalam hati tanpa berkongsi dengan sesiapa..hanya Allah yang tahu apa yang tersirat kat hati saya...biarlah semuanya jadi rahsia saya dan Maha Pencipta....






No comments:

Post a Comment