Blogger Backgrounds

Tuesday, March 22, 2011

Apa-apa jer la

Assalamualaikum...

Apa-apa jer la saya ni...saya tak tau nak letak tajuk apa....contengan saya cuma nak merepek jer...pagi-pagi lagi saya dah bangun dan bersemangat untuk mengecat...mak aii nak ter uwekksss bila bukak penutup cat...rupanya cat dah buruk...buruk?? macam buah la pulak boleh buruk...bahasa pe ntah saya guna...lastly saya tenyeh dinding ngan cat warna krim....lantak la pe nak jadi ngan dinding tu...tengok jauh comel...tgk dekat ya ampun sapa yang mengecat huduh sangat...hahahaha....

Ada dalam banyak situasi kita kena sesuaikan keadaan...walaupun sesuatu itu yang kita tak suke...bila kita tak puas hati lebih baik kita diam...tak semestinya bila kita tak puas hati kita perlu suarakan ketidak puasan hati kita...diam bukan bererti diam macam batu...diam-diam penuh dengan isi...diam dengan berfikir...kadang-kadang ketidak puasan hati kita cuma sifat mengada-gada jer...kadang-kadang boleh bawa padah...cuma melebih-lebih pada benda kecik...diam dan tenangkan fikiran dengan berfikir patut atau tak patut kita bersikap seperti itu...bila hati kita dah tenang ketidak puasan hati kita itu akan hilang serta merta...

kita sebagai manusia ini selalu memperbesarkan masalah yang kecil..pada hal semua itu boleh di selesaikan dengan diam dan bertenang..saya merujuk kepada sifat saya.,,bukan pada orang lain...tapi itulah hakikatnya kehidupan...kesabaran penting dalam menyelesaikan masalah hati kita...tapi selalunya kita lebih suke mengikut emosi dari bertenang...hati ini sebenarnya lembut...tapi bila kita menyelesaikan masalah dengan mengikut emosi automatik hati kita akan menjadi keras...keras hati...hehe

selesaikan masalah bersesuaian dengan keaadaan...k la saya nak cuci baju...stop merepek okey...
buat masa ini saya tak online Fb...tenang tenangkan hati...

Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment