Blogger Backgrounds

Monday, December 20, 2010

this is me

assalamualaikum...
apa khabar korang...saya sihat alhamdulillah...
this is me ni lagu saya suke...tapi bukan sekadar lagu...
this is me!!!! satu kata-kata semangat kot untuk diri kita...hehe kot lagi...
siapa yang faham kita? kita atau orang di sekeliling kita..?
dlu ada orang cakap kawan kita adalah cermin kita...betul ke semua tu...saya rasa semua itu tak betul...tak semua orang faham kita seperti mana kita faham diri kita...kita juga adalah cermin buat diri kita...korang rasa orang lain faham masalah kita? tak kan...so mereka bukanlah orang yang faham apa yang kita rasa...apa yang jiwa kita tanggung..

mereka juga bukanlah orang yang tahu apa yang kita mahu...bukan orang yang tahu lubuk tasik hati kita...bukan okeyyyy!!! kadang-kadang kita mahu selesaikan masalah kita sendiri tanpa bantuan orang lain...kadang-kadang kita tak suka orang terlalu mengambil tahu hal peribadi kita...dan kadang-kadang kita mahu buat keputusan tanpa campur tangan gatai orang lain...dan kadang-kadang kita perlu masa untuk diri kita...

tak semua hal kita perlukan orang lain...diri kita boleh juga survive...boleh tak dalam hidup kita ini kita bagi ruang untuk jiwa kita bernafas...kalau jiwa ni boleh cakap dia akan berkata "aku dah macam bernafas dalam bau kentut tau...sesak" haha...tu contoh la....

macam tu jugak la situasi jiwa kita...mmang dalam hidup ini kita akan di pukul oleh masalah...tapi give me space...this is me...dont judge my life...biar la kita carry on life kita sendiri...betul ke tidak....

jum layan lirik lagu ini...jeng jeng...tik tok tik tok...moh kita
...>>>>>>>

I Always been the kind of girl that hid my face
So afraid to tell the world of what I've got to say
But I have this dream right inside of me
I'm gonna let it show, It's time
To let you know, it's about you know

This is real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light, shine on me
Now I found, who I am
Theres no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me

Do you know what it's like to feel so in the dark
To dream about a life where you're the shining star
Even though it seems Like it's too far away
I have to believe in myself, it's the only way

This is real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light shine on me!
Now I found, who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me!

You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing
I need to find you
I've got to find you
You're the missing piece I need
The song inside of me
I need to find you
I've got to find you

This is real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be now
Gonna let the light shine on me
Now I found, who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me!

You're the missing piece I need
The song inside of me
You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing
Now I found, who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I wanna be
This is me!

Thursday, December 16, 2010

kemana menghilang

assalamualaikum...

hope korang sihat...dah lama saya gian nak menconteng...takpe conteng kat blog sendiri...bukan menconteng kat dinding rumah jiran..
hehe...nampak macam serius jer tajuk post ni...mmang serius ni...muke saya masa ini pun ngah serius...
serius...serius..serius...

kemana menghilang sebuah ikatan persaudaraan kat alam fana ni...kat planet bumi yang hanya pinjaman ni..semua sudah berubah...kenapa yer?
adakah ini kerana budaya itu tak sesuai pada abad ini?..huh sangat dikesali ...adakah ini semua berpunca pada kurang didikan dari ibubapa atau ibubapa bukan lagi jadi idola dan contoh...hmm sangat menyedihkan bila hilang rasa hormat pada saudara mara sendiri...

semua ini sedikit sebanyak dah menyerang masyarakat kita tanpa kita sedari...cucu dah tak tau hormat nenek...anak sedara dah tak tahu memanggil mak saudara dan bapa saudara dengan pangkat...saudara dah mula mencari kesalahan saudara lain tanpa mencermin atau menilik kekurang dalam keluarga mereka sendiri...

kenapa semua ini terjadi pada saat kita semakin hampir melepaskan bumi yang dipinjam ini...
semua ini sepatutnya....~

>>di renungkan
>>di fikirankan
>>di risaukan

dan mula bertindak serta berubah...tapi ada ke kita fikirkan penyakit ini yang menyerang urat saraf hingga ke tulang temulang kita sekarang sehingga mempengaruhi minda dan kepala otak kita...

hmm...

Monday, December 13, 2010

perubahan dan berubah...

pagi yang gelap kini makin gelap...haha hujan renyai-renyai lagi...
apa pulak g type tajuk post camni...buang tebiat...
hidup ini memang perlukan perubahan...baru kita maju kot....apasal type kot...macam tak yakin aje ngan jawapan...ntah la...opssst dalam cinta takyah ada perubahan...hehe takot yg membaca fikir bukan-bukan...
dalam pergaulan kita ngan orang sekeliling kene ada perubahan...tengok keadaan sekeliling...tak kan masuk kandang kambeng kita nak berkokok pulak...mesti la nak mengembekkkk...tapi kalau orang itu tak kene ngan kene ngan diri kita...baik kita slow-slow jauhkan diri...takot penyakit sawan ribut taufan berjangkit...

dalam persahabatan mesti akan ada perubahan...macam batu jugak akan terhakis bila air pantai datang memukul...padahal air pantai ngan batu tak dapat dipisahkan...macam sahabat jugak...kalau sahabat kita berubah biarkan aje...owhh senang jer saya cakapkan...sebab saya pernah rasa dulu...jadi saya semakin faham...

betul jugak apa yang incek tot tot cakap...kalau ikut kiraan nama saya dalam bahasa jawi  saya bersifat angin dan tanah...sifat angin ni yang tak bagus...haha owhhh lepas baca saya punya post ini mesti anda kan berubah kan? tak mau kawan takot saya berangin eh...eh cokelat mentos pn berangin tau...apa korang rasa bila mngunyahnya?? nyaman dan segarkan...saya pun macam mentos jugak nyaman dan menyegarkan...
haha perahsantan betul...

perubahan atau berubahnya kita semua bergantung kepada kehendak diri...fikir-fikirkan lah...saya conteng aje...tak bermaksud nak pokes pada sesiapa...tak bermaksud nak menunding jari antu saya pada sapa-sapa...

saya buat sedikit perubahan pada blog saya...bosan la tengok background sama jer...harap korang suke background saya yang baru...mmang ala kanak-kanak rebina skit...tapi yang penting saya sukeeee~

stop conteng..<<

Friday, December 10, 2010

4 B

...>>bosan
...>>boring
...>>bengang
...>>bengap

Emo Myspace Comments


4 B bercampur baur macam kerabu dah...jadilah saya yang sekarang...rasa tersekat-sekat angin kus kus tau tak...mmang dah tahap parah sampai tergolek-golek...hmmm apa nak buat la arini...conteng kat blog konon...tapi ntah apa nak diconteng...
incek tot tot berjalan gedik-gedik itek pulak...kadang-kadang aje dia buat laporan kaji selidik...nak kacau daun dia jalan-jalan sian pulak...bia la dia epi-epi ngan rombongan cik kiah ngan cik senah dia...
seronok pulak tengok dia tertonggek-tonggek macam itek pulang petang main bowling...ntah-ntah ke longkang jer kot bola...hahaha...macam terdengar-dengar dia gelak malu-malu tikus...


semalam macam serabut sabut kelapa nak explore photoshop...naik juling-juling ayam mata ni...hasilnya ntah apa-apa jer...jari dah kematu klik sana sini...tetikus pun merajuk-merajuk monyet dah akibat perbuatan saya...menci betul la...


pagi ni pulak bukak fb dah bertukar pulak profile...tak suke...menyampah taik ayam betul la...pening-pening lalat tengok profile...capai suratkhabar belek ala2 kadar jer...hmmm saya bosan!!!!



Cartoons Myspace Comments

Wednesday, December 8, 2010

menyucuk jantung ati katak puru tau tak....

pagi-pagi lagi dah hujan renyai-renyai suam-suam kuku...sejuk sampai ke urat kentut...
mood pun mula-mula okey tau tak...tapi ntah ribut taufan apa yang melanda kapal angkasa saya...mood terus bertukar jadi menyucuk jantung ati katak puru...
sengal mengal betul la...
katak ni ada saya salai jadi satay bagi makan harimau keding kang...


Animated Pictures Myspace Comments


uhuksss geram...apasal la pepagi jadi macam ni...sambil nanges sendu-sendu ala-ala tertelan tulang ayam...epi sangat la tu buat orang mud camni...
Thinking Of You Myspace Comments

gerammmmmmm






Tuesday, December 7, 2010

kenapa?

perhatian kepada blogger jika ayat saya buat tekak anda kembang kuncup...tolong jangan baca post ini:-


kenapa saya sayang dia?
sebab dia sangat baik hati....

kenapa saya sayang dia?
sebab dia memahami saya...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia sangat unik...tolong jangan tanya unik kenapa...ganggu saya nak berjiwang pasal dia k...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia saja yang boleh buat saya menanges berbesen-besen...cukup untuk buat mandi bunga tau...auww

kenapa saya sayang dia?
sebab dia tak pujuk saya bila merajuk...dia mahu saya belajar untuk tak mudah terasa...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia tahu apa saya suka...

kenapa saya sayang dia?
sebab masa saya sakit dia yang selalu temani saya...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia sorang aje yang mampu menjadi kawan baik saya...

kenapa saya sayang dia?
dia berusaha beri apa yang saya mintak...

kenapa saya sayang dia?
sebab bila saya marah dia, dia sanggup bersabar dengan saya...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia selalu perhatikan saya diam-diam...

kenapa saya sayang dia?
sebab senyuman dia sagat comel...mulot dia kecik aje...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia terlalu sayangkan ibu dia...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia sukekan kuceng-kuceng dan keindahan alam..

kenapa saya sayang dia?
sebab dia adalah pokok,kuceng dan awan buat saya...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia sangat sabar bersama saya...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia kuat berkerja...tak pernah buang masa...

kenapa saya sayang dia?
sebab dia taat pada perintah Allah...

kenapa saya sayang dia?
sebab saya dah mmang sayang dia...siapa pun dia saya tetap sayang dia...auww gedik-gedik kutu dah datang...
dia aje kat ati saya...saya tak harap dia bangga ngan saya...cuma saya mahu dia tahu dia istimewa dalam taman bunga saya...hakhak...napa tetiba jiwang ni...
miang miang kuceng pulak saya ni...ahhh apa ku kesah...
banyak lagi sebab tapi bia la jadi rahsia saya...
incek maafkan saya kalau saya bukan terbaik untuk awk...tapi awak adalah yang terbaik but saya...mekasih atas segalanya...saya tak pernah bagi tahu awak selama ni...awk nampak saya tak kisah aje kat awak...tapi sebenarnya saya selalu memerhatikan awak...awak selalu ada bersama saya...hidup saya akan mendung tanpa awk...menyayangi awak buat siku saya kembang kecut tau...uhuksss~

Monday, December 6, 2010

kuceng tercabut bulu idung

>>cinta gila tahap sipot sedut meroyan dalam periuk...
>>cinta gila tahap ayam giget di tugau...
>>cinta gila tahap kaki itek terkena paku karat...
>>apa pun tahapnya saya yang rasa..
>>kalau saya gila kerana cinta pun apa pedulik...
>>cinta saya pada incek tot tot tahap kuceng tercabut bulu idung dah...
>>sambil layan lagu kak melah~cinta gila

http://www.cute-smiley.com

Verse 1
Terkadang ku resah bila tak bersama mu
Terkadang ku bingung pabila disisi mu
Tetapi bila ku tak melihat wajah mu
Aku rindu… Aku rindu…

Verse 2
Bila berjumpa kita selalu bertengkar
Membahas persoalan yang tiada ertinya
Lalu kau merajuk dan lantas aku memujuk mu
Cinta kita gila, cinta kita gila…..

Korus
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….



Verse 3
Bila kau jauh rindunya hati ini
Bila kau tiada dunia ku sunyi dan sepi
Bila kau pergi bayangmu menghantui
Ini cinta gila… cinta gila…

Korus
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….



Verse 4
Cinta… cinta… cinta gila…
Cinta… ohh cinta… cinta…gila aaahhh…..
Ohhhh……



Verse 5
Mungkin satu hari nanti
Kita berdua akan sedar
Betapa bermaknanya hubungan ini
Cinta gila… yang menyatukan kita

Cinta…
Korus
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….

Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….

Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….
Cinta Gila… Cinta Gila, Cinta Gila, Cinta Gila….



http://www.cute-smiley.com

jiwang tahap pacat pakai gincu

tetiba macam nak jiwang aje di pagi yang mendung..
mud saya bigor tahap pacat pakai gincu...

Suara kisah kita
Yang sehalus sahutan di mata
Segala norma yang melena ku
Pada aroma syurga kita

Nan syahdu cinta menunggu
Sayunya kerna air matamu


Chorus
Nadiku bagaikan berlagu
Nantimu hentikan apa berlaku padamu
Yang ku temu
Hadirmu sambutlah damba dakapanku


Suria kasih kita
Yang berbisik gerimis serinya
Seindah frasa yang damaikan ku
Walau sezarah air mata

Biarku kucup wajahmu
Leburkan saja ia padaku

senyum macam kerang busuk...

mari menconteng
pagi-pagi ni tak buat apa...sambil mencuci baju saya ambik peluang menjeling blog saya...
ingat nak muatkan lirik lagu nadiku kat blog...tapi lain yang dicari lain yang dijumpai...
terus saya senyum-senyum macam kerang busuk+ting tong orang senteng...hehe...biar la yang penting saya bahagia..

apa yang saya jumpe ni lagi menarik tau..

>>rewang=saya tau iaitu gotong-royong
>>gebar=selimut
>>gerobok= opkos saya tahu almari la
>>sangap=menguap
>>ngeteh=lepak minum kat warung
>>jajan=makanan ringan
>>deras=cepat
>>berendut=dating
>>sarap=sarapan
>>janlah=jomlah
>>ireng=kulit itam...hahaha ni buat saya teringat my tot tot saya...tapi dia comel jugak kat ati saya walaupun ireng...
>>bigor=gila-gila
>>gonjol=gila-gila sikit
>>selipor=seliper
>>berlenggeng=tak pakai baju
>>buah semangka=tembikai
>>pengkor=tak pandai baling
>>gendong=dukung
>>epok-epok=karipap

nak edit sikit post ni...semalam saya ber tok tek tok tek kat hp ngan incek tot tot saya yang comel...terus saya jadi pacat gedik gedik santai...okey mari belajar bahasa johor+jawa=jadi jebeng
huhu

>>pialang=kirim beli barang tanpa bagi duit
>>keboboh=pelahap
>>gomet=rumit
>>keket=kurus sangat



wes hehe
yeah yehaaaa...sukenye....

http://www.cute-smiley.com

Friday, December 3, 2010

lepas...terlepas...melepas...

SELAMAT  TAHUN BARU...




cepat betul masa berlalu...
yang lepas biar la lepas
banyak juga yang terlepas
selalu sangat melepas....

ada dalam hidup ini kita perlu lepaskan walaupun sesuatu itu yang paling penting dalam hidup kita...kerana semua itu pinjaman....nak bagi contoh ke? tak payah la...hehe

Dan banyak jugak yang kita terlepas...terlepas pandang..terlepas peluang...terlepas bas....
sebab terlepas itu mungkin la sebab kita leka sangat...

melepas??? hehe dont want story la...

so yang lepas itu apa boleh buat lagi...pokes la pada yang sekarang...nak nanges? nak menyesal? nak apa lagi ha...sudah sudah kesat air hidung ngan lengan baju t-shirt lusuh anda...

tahun baru ni saya berkeinginan nak beli lappy yang baru dan lagi berkilat.....uhuksss saya bersemangat seolah askar rusia nak g  berkawat ni..ada percaya tak??...saya akan kumpul seberapa banyak wang syiling supaya saya tidak lepas...terlepas dan melepas untuk memiliki lappy....yehaaaaa~

selepas ini mesti kena mengikat perot ngan tali rupia...memakai baju yang ada...menutup mata bila pergi berjalan-jalan...memasang solex pada beg duit saya...sob sobssss....



DOAKAN SAYA TIDAK LEPAS,TERLEPAS DAN MELEPAS....
^_^